رفتن به محتوای اصلی
22409000 - 021 پاسخگویی کارشناسان ثبت نام
مسئولیت های حرفه ای خاتم

 

آموزش جامع و فراگیر با استفاده از کادر آموزشی مجرب و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر و بهره‌گیری از دبیران باتجربه و خوشنام در تمامی مقاطع و پایه‌ های تحصیلی در کنار توسعه کمی و کیفی مداوم تجهیزات و امکانات آموزشی اعم از مولفه های کلاس و مدرسه هوشمند (به عنوان نخستین مدرسه هوشمند کشور)، وسایل و ابزار آزمایشگاهی جهت آزمایش های دروس مختلف اعم از علوم، فیزیک، شیمی و زیست شناسی و مهارت آموزی دانش آموزان در بستر فعالیت های کارگاهی از جمله رباتیک و غیره از اصلی‌ترین رسالت‌های آموزشی مجتمع خاتم است.

در این میان حرکت در مسیری علمی و کارشناسی با همراهی خانواده ها و رفع دغدغه های ایشان پیرامون مسائل تربیتی و مهارت های اجتماعی با استفاده از ظرفیت های مشاوره ای و کارشناس ها و کادر علمی مجرب از دیگر اولویت‌های «خاتم» در این حوزه است.

 

اهداف آموزشی خاتم

با توجه به تفاوت هاي اساسي بين مقاطع دبستان و راهنمايي اولين هدف در اين مقطع ايجاد انگيزه در كنار عادت دادن دانش آموزان به برنامه ريزي و مطالعه است. در مثلث آموزشي خاتم سه رأس وجود دارد:

یکم- كادر دبيران با تجربه و كارآمد

دوم-  برنامه ريزي مناسب و نظارت و پيگيري كادر آموزشي و انضباطي و ايجاد فضا وامكانات مناسب

 سوم- دانش آموزان پر تلاش و كوشا و با برنامه به همراه والدين پيگير و جدي

در گام اول دبیرستان دوره اول خاتم سعي داشته با دقت در انتخاب دبيراني با سابقه و با انرژي و با برنامه اولين قدم را محكم بردارد و همكاري با دبيراني كه هركدام در امر آموزش و تدریس و در زمينه طراحي سوالات آزمونهاي معتبر نيز سابقه درخشان دارند، باعث روند روبه رشد مجموعه خاتم است.

در گام دوم نظارت دقيق برعملكرد دانش آموزان است. با توجه به سياست كلي اين مقطع كه داشتن كلاسهايي با تعداد محدود دانش آموز است نظارت مستمر وروزانه بر عملكرد دانش در محيط مدرسه و همچنين از لحظه ورود به منزل تا انتهاي روز به خوبي انجام مي گيرد.

اين نظارت شامل 3 جزء است:

اول –  وجود دفترچه رابط بين اولياء و مدرسه شامل ساعات مطالعه و انجام تكليف كه روزانه توسط معاونين بررسي مي گردد

دوم –  وجود پوشه هاي ارتباطي بين دبيران و معاونين كه موارد ذكر شده در مورد دانش آموزان روزانه با ارسال پیامک يا تلفني به اطلاع اولياء مي رسد

سوم –  پرونده هاي ثبت عملكرد دانش آموز كه تمامي عملكرد وي از ابتدا تا پايان سال تحصيلي همراه با پيگيري هاي انجام شده توسط مدرسه و اولياء وي در آن ثبت مي گردد

در كنار اين نظارت سعي شده است با برنامه ريزي درسي مناسب و با اضافه كردن ساعات درسي مورد نیاز در دروسی مانند ریاضی و جذابیت بخشی كلاس هاي زبان در برنامه و همچنين كلاس هاي فوق برنامه مختلف كه به آن خواهيم پرداخت برنامه پر بارتر و كامل تري براي اين عزيزان طراحي شود.

بي شك مدرسه اي موفق خواهد بود كه خواسته هاي خود را چه از نظر درسي و چه انضباطي به صورت شفاف و قابل درك براي دانش آموزان و اولياء اعلام كند. و مطمئناً در اين سن فرزندان شما قابليت همراهي و انطباق خود با محيط پيرامون خود را دارند.

 در اينجا به ذكر برنامه ها و امكانات آموزشي و پرورشي مدرسه مي پردازيم:

  • بررسي روزانه دفترچه رابط شامل زمان و مدت چگونگي مطاله روزانه در منزل
  • انتقال وضعيت درسي و انضباطي دانش آموزان بصورت روزانه و از طريق پيام كوتاه و تلفني به اولياء در صورت ضرورت
  • جلسات منظم ماهانه با اولياء و انتقال برنامه هاي مدرسه و چگونگي همكاري اولياء با اين برنامه ها
  • ارائه تقويم اجرايي شامل تمامي برنامه هاي درسي ،امتحاني ، مسابقات ، اردوها، جلسات، و مراسم ويژه ابتداي سال
  • گنجاندن ساعات درسي اضافه بر برنامه وزارت آموزش و پرورش در دروس مورد نیاز دانش آموزان
  • تفكيك درس علوم به فيزيك و شيمي جهت آمادگي و آشنايي دانش آموز با اين درس قبل از ورود به دبيرستان
  • ارائه برگه های منظم شامل تمرين و تكاليف درسي و اطلاع رساني به اولياء هنگام تحويل اين تمرین ها
  • قراردادن زنگ آزمون در برنامه هفتگي و برگزاري آزمون هاي درسي طبق برنامه اعلام شده در تقويم اجرايي
  • برگزاري آزمون هاي هماهنگ و سراسري مرآت و ارائه كارنامه به دانش آموزان همراه با بررسي و تحليل اين كارنامه ها
  • استفاده از كتب كمك آموزشي پر محتوا
  • اختصاص ساعات درس مجزا براي درس آزمايشگاه علوم و استفاده مرتب و مفيد از امكانات فوق العاده اين آزمايشگاه

بي شك در عصر تكنولوژي و با دانش آموزان عصر رايانه بايد با زبان خودشان سخن گفت بنابراين امكانات الكترونيكي مورد استفاده در اين مقطع كمك شاياني به ايجاد انگيزه و تكميل روند آموزش مي كند.

در اين راستا گامهاي نخست در راه حركت به سوي مدرسه هوشمند را در سالهاي گذشته برداشته و به عنوان نخستین مدرسه هوشمند کشور شناخته می شویم . نمونه هايي از اين كاربردها در ذيل ذكر مي شود:

  • استفاده از تابلوهاي هوشمند دركلاسها ي درس خصوصاً رياضي و علوم كه علاوه بر قدرت مانور دبير از استفاده اين امكانات ، اين تابلوها داراي امكانات ديگري شامل : ضبط و نگهداري دروس و تمرينهاي انجام شده در كلاس و قابليت انتقال به منزل كه خود نوعي تنوع در نحوه يادگيري دانش آموزان مي باشد
  • استفاده از امكانات سمعي بصري و نرم افزارهاي كمك آموزشي در درس زبان مخصوصاً جهت ارتقاء قدرت مكالمه دانش آموزان
  • وجود زنگ رايانه در برنامه درسي و آموزش علوم رايانه و قراردادن زنگ رباتيك در برنامه درسي

تمام امكانات و نظارت و زحمات و تلاش دبيران بدون راس سوم مثلث بي نتيجه خواهد ماند . قسمت سوم و نهايي اين سيستم آموزشي ، دانش آموز و اولياء وي هستند.

بي ترديد دانش آموزي ساعي و پرتلاش بخوبي در اين سيستم جا افتاده و وظايف خود را بخوبي مي داندو به آن عمل خواهد كرد.

اين همكاري وتلاش ميسر نخواهد شد مگر اينكه شما اولياء گرامي با توجه و دقت كارهاي وي را دنبال كرده و براي عملكرد وي ارزش قائل شده و براي تنبيه و تشويق وي برنامه داشته باشيد و براي او وقت بگذاريد و زماني كه دانش آموز اهميت عملكرد خود را در نحوه برخورد شما درك كند سعي خود را خواهد كرد تا از راهنمايي شما استفاده كرده و سعي در طلب رضايت شما و در نهايت مدرسه داشته باشد. برقراري ارتباط تنگاتنگ با مدرسه، حضور مرتب در محيط مدرسه و تماس با اولياء مدرسه دانش آموز را متوجه اهميت جايگاه و تلاشش خواهد كرد.

مسئولیت های حرفه ای خاتم

برگشت به بالا